Ogólne Warunki Współpracy
SWHS Adrian Swołek
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejsze „Ogólne warunki współpracy” (zwane dalej: ,,OWW”) stanowią̨ integralną część́ wszystkich ofert składanych Zamawiającemu lub przyjmowanych od Zamawiającego przez Adriana Swołek, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą SWHS ADRIAN SWOŁEK z siedzibą w Katowicach (40-564) przy ul. Tomasza 3/1, NIP: 634-104-68-45, REGON: 381212362, zwanego dalej: ,,Wykonawcą”.
- Przez „Zamawiającego” w rozumieniu niniejszych OWW należy rozumieć́ podmiot składający ofertę̨ Wykonawcy lub przyjmujący ofertę̨ złożoną przez Wykonawcę,̨ a także podmiot podpisujący umowę̨ w warunkach opisanych w pkt I.3. niniejszych OWW.
- Przyjęcie oferty przez Zamawiającego wiąże się z akceptacją niniejszych OWW.
- W przypadku zawarcia umowy po negocjacjach, OWW stanowią̨ jej integralną część́, jeżeli strony inaczej nie postanowią̨.
II. OFERTA
- Przez „ofertę̨” na potrzeby OWW należy rozumieć́ ofertę̨ w rozumieniu przepisów art. 66 i nast. Kodeksu cywilnego. Na potrzeby OWW dla pojęcia „oferta” wyżej zdefiniowanego używa się̨ zamiennie pojęcia: ,,zamówienie”.
- Oferta nie obejmuje samej weryfikacji podzespołów. Przy braku niekontynuowania naprawy, sama weryfikacja części do naprawy – rozebranie podzespołu, podlega płatności według określonej roboczogodziny (rbh) 200,00 zł ( słownie: dwieście złotych) netto ustalonej przez Wykonawcę. Złożenie części w całość́ nie leży w zakresie zobowiązań́ Wykonawcy.
- Oferta przesyłana jest do Zamawiającego w formie pisemnej pocztą, faksem lub drogą elektroniczną.
- Zamawiający składa zamówienie w formie pisemnej, przesyła je faksem lub drogą elektroniczną.
- Zamawiający w momencie złożenia zlecenia naprawy podzespołu lub zakupu towaru, na własne ryzyko potwierdza zgodność́ proponowanej części lub jednostki z własnymi oczekiwaniami i wytycznymi.
- Zamówienie i jego przyjęcie przez Wykonawcę̨ wiąże się̨ z rozpoczęciem realizacji dostawy towaru lub wykonaniem określonej naprawy przez Wykonawcę̨.
- Wszelkie dokumenty ofertowe stanowią̨ własność́ Wykonawcy, jeżeli była przez niego składana.
- Oferta nie obejmuje demontażu i montażu podzespołów z maszyny.
- Oferta nie obejmuje kosztów transportu do siedziby Wykonawcy ani z siedziby Wykonawcy do Zamawiającego.
III. NAPRAWA PODZESPOŁÓW HYDRAULICZNYCH
- Naprawa podzespołów hydraulicznych mże być́ częściowa lub całkowita i jej zakres opisany jest w ofercie.
- Naprawa podzespołów hydraulicznych przeprowadzona jest zgodnie z danymi i wytycznymi zawartymi w dokumentacji serwisowo-naprawczej.
- Regulacja na maszynie nie jest wliczona w koszty naprawy i pozostaje po stronie Zamawiającego. Zamawiający zobowiązuje się do zlecenia regulacji osobom, firmom do tego wykwalifikowanym.
IV. SERWIS MASZYN BUDOWLANYCH
- Serwis maszyn budowlanych wykonywany jest u Zamawiającego, bądź́ stacjonarnie w siedzibie Wykonawcy.
- Po zakończeniu czynności serwisowych Wykonawca przedstawia Zamawiającemu protokół z wykonanych czynności i zużytych materiałów i/lub podzespołów. Protokół stanowi potwierdzenie wykonania usługi serwisowej.
V. CENA I WARUNKI PŁATNOŚCI
- Wszystkie ceny należy rozumieć́ jako ceny netto, do których dolicza się̨ podatek VAT w obowiązującej stawce.
- Warunki płatności każdorazowo określane są̨ w ofercie.
- Pierwsze zamówienie Zamawiającego oraz do trzech zamówień Zamawiającego w danym roku kalendarzowym, będą opłacane przez Zamawiającego z góry, na podstawie wystawionej faktury proforma.
- Wszystkie zamówienia Zamawiającego o wartości powyżej 5 000,00 zł(słownie: pięć tysięcy złotych) netto będą opłacane z góry, na podstawie faktury proforma (zaliczka).
- Brak płatności faktury proforma we wskazanym terminie powoduje nieważność oferty, a zamówione części pozostają własności Wykonawcy.
- Płatność za zamówienie może nastąpić w formie gotówkowej (do wartości dopuszczonej przepisami prawa) lub w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy. Za termin zapłaty uznaje się dzień wpłaty gotówki Wykonawcy lub dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy.
- W razie opóźnienia w zapłacie należnej Wykonawcy ceny za wykonaną usługę̨ i zużyte materiały/podzespoły do naprawy, Wykonawca ma prawo naliczyć́ odsetki w wysokości równej odsetkom ustawowym za opóźnienie w transakcjach handlowych.
- W przypadku zaległości płatniczych, poza uzgodnionym terminem płatności Wykonawca wstrzyma wydanie lub wysyłkę podzespołów do czasu uregulowania płatności.
- Podzespoły po naprawie przechowywane są̨ w siedzibie Wykonawcy. Przechowywanie naprawionych podzespołów/rzeczy do 10 dni od daty wykonania naprawy jest wliczone w cenę̨ naprawy. Za każdy kolejny dzień́ przechowywania będzie naliczane wynagrodzenie za przechowywanie w wysokości po: 5,00 zł. (słownie: pięć złotych) netto za każdy rozpoczęty dzień́ przechowywania. Wynagrodzenie za przechowywanie będzie naliczane także w przypadku zatrzymania podzespołu/rzeczy po naprawie, w związku z brakiem zapłaty ceny w przypadkach wskazanych w pkt V.8. niniejszych OWW.
VI. TERMIN REALIZACJI
- Termin do wykonania naprawy liczy się̨ od dnia, w którym podzespół/rzecz zlecona do naprawy został dostarczony do siedziby Wykonawcy, a w przypadku serwisu maszyn budowlanych od dnia ustalonego każdorazowo pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą.
- Przez dni do wykonania naprawy należy rozumieć́ dni robocze bez uwzględnienia sobót, niedziel i innych dni ustawowo wolnych od pracy.
- Termin wykonania naprawy może ulec przedłużeniu w przypadku siły wyższej o czas jej trwania lub z innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy. W przypadku zaistnienia takich okoliczności, Wykonawca niezwłocznie poinformuje o nich Zamawiającego, wskazując, o ile to możliwe, nowy termin wykonania zamówienia.
- W przypadku wydłużenia terminu naprawy Wykonawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności odszkodowawczej z tytułu przestoju układu hydraulicznego i/lub maszyny, której podzespół został przekazany do naprawy ani odpowiedzialności za inne szkody Zamawiającego.
VII. GWARANCJA
- Gwarancja obowiązuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i tylko dla usługi wykonanej przez SWHS ADRIAN SWOŁEK (dalej: Gwarant) i tylko na części użyte i wymienione przez SWHS ADRIAN SWOŁEK (wskazane w ofercie lub na fakturze VAT).
- Okres gwarancji na wykonaną usługę i użyte części wynosi 6 miesięcy i liczy się od dnia wystawienia faktury VAT za wykonaną usługę i użyte części. Gwarant zastrzega, iż okres gwarancji może zostać skrócony lub wydłużony przy indywidualnym ustaleniu z Zamawiającym.
- Gwarant oświadcza, iż w razie ujawnienia się wady w okresie gwarancji, zostanie ona usunięta na koszt gwaranta z zastrzeżeniem punktu VII.11. OWW.
- Wady ujawnione w okresie gwarancji zostaną usunięte przez Gwaranta po udostępnieniu maszyny w miejscu jej użytkowania lub w innym miejscu wskazanym przez Gwaranta.
- Stwierdzone wady zostaną usunięte poprzez naprawę użytych części lub ich wymianę.
- Jeżeli w ramach usunięcia wady dokonano wymiany części lub istotnej naprawy części to okres gwarancji biegnie na nowo w odniesieniu tylko do wymienionej lub naprawionej części.
- W przypadku wad uniemożliwiających korzystanie z maszyny, okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas od dnia zgłoszenia wady do dnia wykonania naprawy, chyba że dokonanie naprawy jest niemożliwe z powodu przeszkód leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności w sytuacji nieudostępnienia maszyny Gwarantowi.
- Do realizacji uprawnień gwarancyjnych należy okazać fakturę VAT lub inny dokument potwierdzający zakup usługi i części.
- Wadę maszyny należy zgłaszać niezwłocznie za pośrednictwem poczty elektronicznej, na wskazany przez Gwaranta adres e-mail.
- Gwarant zwolniony jest z odpowiedzialności z tytułu gwarancji za wady maszyny, jeżeli powstały one z innych przyczyn niż przyczyny tkwiące w wykonanej usłudze lub użytych częściach, w szczególności spowodowane wadliwym, niezgodnym z instrukcją obsługi użytkowaniem maszyny, wykonywaniem napraw bądź przeróbek przez osoby nieupoważnione, narażaniem naprawionej maszyny (urządzenia, przekładni, pompy) na niezgodne przeciążenia mechaniczne lub wywołane zostały innymi czynnikami zewnętrznymi.
- Gwarancją nie są objęte w szczególności:
- uszkodzenie części użytych i wymienionych przez Gwaranta na skutek działania bądź uszkodzenia pozostałych elementów maszyny, za które Gwarant nie ponosi odpowiedzialności.
- uszkodzenia mechaniczne do powstania których przyczyniło się użytkowanie maszyny w sposób niezgodny z instrukcją obsługi takich jak pęknięcia, wgniecenia, wygięcia elementów oraz wszelkie uszkodzenia przez przedmioty obce które dostały się do wnętrza maszyny.
- uszkodzenia termiczne i chemiczne np. uszkodzenia powstałe na skutek przechowywania i użytkowania maszyny w warunkach, które są niezgodne z normalnymi warunkami określonymi wymaganiami odpowiednich norm, uszkodzenia wywołane zastosowaniem niewłaściwych środków chemicznych, olejów, paliwa.
- uszkodzenia elementów zewnętrznych takich jak obudowa, powstałych na skutek transportu lub przemieszczania sprzętu np. zarysowania, wgniecenia, pęknięcia.
- wszelkie uszkodzenia lub nieprawidłowości w pracy maszyny, naprawionego urządzenia, podzespołu spowodowane działaniem bądź zaniechaniem Zamawiającego, a w szczególności wynikłych z użytkowania niezgodnego z instrukcją obsługi i konserwacji.
- korozja obudowy lub elementów maszyny
- uszkodzenie innych elementów, części, podzespołów, które miały wpływ na uszkodzenie naprawianego regenerowanego elementu, części, podzespołu.
- nieprawidłowości wynikające z podłączenia do układu hydraulicznego lub instalacji elektrycznej takie jak brak drożności przewodów, zwarcie instalacji, przerwa w obwodzie.
- czynności konserwacyjne i wymiana części posiadających określoną żywotność, narażonych na zanieczyszczenia takie jak filtry, oleje hydrauliczno-przekładniowe.
- uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego montażu części naprawianej, regenerowanej, wymienionej w maszynie przez osoby nie posiadające odpowiednich uprawnień
- w przypadku gdy zamontowania urządzenia, części, podzespołu nie zostanie sprawdzona oraz przeprowadzona regulacja zaworów układu hydraulicznego i wartości elektrycznej w układzie elektrycznym zgodnie z parametrami określonymi przez producenta.
- w przypadku niezwłocznego niewstrzymania eksploatacji, pracy maszyny w momencie gdy system maszyny generuje komunikaty związane z nieprawidłowościami takimi jak wyświetlanie się kodów błędów opisanych w instrukcji obsługi.
- stwierdzeniem wycieków oleju w układzie hydraulicznym i mechanicznym, przegrzaniem.
- Realizacja uprawnień gwarancyjnych możliwa jest po uprzednim oczyszczeniu układu hydraulicznego maszyny z opiłków metalicznych i elementów stalowych oraz innych zanieczyszczeń.
- Naprawa zostanie wykonana w terminie 14 dni od daty zgłoszenia wady dokonanego zgodnie z ogólnymi warunkami gwarancji, z uwzględnieniem punktu VII.4. OWW. W przypadku konieczności wykonania dodatkowych testów laboratoryjnych, zamówienia komponentów niestandardowych, które zostaną użyte w naprawie lub innych okoliczności niezależnych od Gwaranta, termin naprawy może ulec przedłużeniu nie dłużej niż do 30 dni roboczych od daty udostępnienia przez Zamawiającego maszyny do naprawy.
- W przypadku wezwania Gwaranta, Zamawiający może być zobowiązany do pokrycia kosztów dojazdu, gdy:
- reklamacja nie jest objęta gwarancją;
- Zamawiający uprzednio wyrażając zgodę na naprawę nie udostępni maszyny Gwarantowi w ustalonym terminie;
- okaże się, że maszyna, wymieniona część, regenerowana część objęta gwarancją działa poprawnie, a zastrzeżenia Zamawiającego co do prawidłowości funkcjonowania urządzenia wynikają wyłącznie z korzystania z urządzenia niezgodnego z instrukcją obsługi i konserwacji.
- Gwarancja nie uprawnia do żądania wymiany części objętych gwarancją na wolne od wad lub odstąpienia od umowy i żądania zwrotu zapłaconej ceny od Gwaranta.
- Niniejsze Warunki Gwarancji obowiązują od dnia 5 września 2018 roku i dotyczą wyłącznie zamówień złożonych po tej dacie.
VIII. WŁAŚCIWOŚĆ MIEJSCOWA I STOSOWANE PRAWO
- Dla rozstrzygania wszelkich sporów pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym właściwym jest sąd powszechny rzeczowo właściwy dla siedziby Wykonawcy.
- Prawem właściwym dla wszelkich stosunków prawnych, dla których stosuje się OWW jest prawo polskie.
IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Wykonawca zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).